S PÁDLEM V RUCE A LETADLY NAD HLAVOU

Mistrovství Moravy v Ostrožské Nové Vsi 12. – 13. 8. 2023

Hurá, vrátilo se léto! I když tak moc jsme si to možná ani nepřáli, tváře a ramena některých z nás se zbarvením začaly blížit barvě našich dresů. V teplotách přes 30 °C jsme se dokonce chladili vzpomínkou na minulý víkend, kdy jsme měli soustředění v Jedovnicích, teploty se prudce propadly, téměř nepřetržitě lilo a přidal se ledový vítr, který vytvořil na jindy vlídném rybníku Olšovci nevídané vlnobití. No, tak to tedy v Ostrožské nehrozilo ani náhodou!

David – Soukromé fotoalbum 😉

Někteří přijeli už v pátek, shuttlebus kyvadlově navážel věci i lidi, Ostrožáci zase vytvořili úžasné zázemí i co se jídla a nápojů týče. Voda v jezeře zvaném Čtverec byla nádherně průzračná, hladina bohatě obójkovaná – co víc si přát! Možná jen ty medaile…

Nás, páteční spáče, probudil autoritativní hlas z amplionu, který nám do spacáků sděloval, že porada kapitánů je za půl hodiny. A tím to všechno začalo. Kapitán byl samozřejmě na místě s předstihem, ostatní členové, kteří tu nenocovali, dorazili taky včas, i když někteří trochu nemocní (že by následky toho Olšovce?). Ať tak či tak, honem proběhnout, rozcvičit, protáhnout, ještě pár panáků, teda těch skákacích, a pak šup šup do lodi.

Zonerama – Dragonclub Brno – Tomáš Černý

Začínáme desítkami na 200 m. Nejdřív open. Naši kluci jeli ve druhé rozjížďce, ve které se naplno projevilo, že letošní Mistrovství Moravy je zase mezinárodní. Utkali se tam s maďarským i slovenským týmem. A zejména Maďaři byli opět hodně náročným soupeřem, a to na všech frontách, teda tratích! Cílem projeli jako první a naši si tak museli zajet semíčko, kde zase byli první oni, čímž se probojovali do velkého finále. A tam to urvali tak, že Maďary předjeli a v cíli byli hned za Nymburkem a ONV-BOX, takže třetí!

Dvoustovka čekala hned taky dámskou část našeho týmu. Rozjížďku jsme zvládly dokonale a  postoupily jsme do finále A přímo. V něm jsme za sebou nechaly ONV-BOX i Maďarky, protože jsme byly první! Dobrý začátek!

A protože jsme jeli skoro všechno, zbýval ještě malý mix. Tentokrát v poněkud „experimentálním“ obsazení, poněvadž v něm nejeli jako obvykle jen ti nejsilnější. Občas je asi dobře zkusit udělat něco jinak. A nakonec jsme se za malý mix nemuseli ani trochu stydět, protože ve výsledku vybojoval 4.místo za Dunai Sárkányok Vác, ONV-BOX a Hladovými hrochy. Dost dobrý!

David – Soukromé fotoalbum 😉

Po nich přišel čas dvacítek, tedy standardních lodí. A zase dvoustovka. Pro nás tedy mixová. A hurá, opět přímý postup do grand finále a pro změnu – druhé místo! Hned za Maďary! Jo! Ovšem čas trochu pokročil, odpoledne se zvolna blížilo k večeru a nás ještě čekala kilometrová trať na malých lodích. Dny se už krátí – snad to stihneme ještě za světla!

Na trať s jednou obrátkou jsme postupně vyslali posádky v kategorii open, women a mix. A jak to všechno dopadlo? Open byl pátý, women druhé (přemohly nás Maďarky, za námi dojely ženy z Mondi Štětí a až čtvrté ONV-BOX!). Malý mixík se tentokrát trochu zadrhl a skončil osmý. No, není na každé trati v každé kategorii každý den posvícení…

Končilo se za houstnoucího šera, ještě chvíli a závod by vypadal jako trénink na Půlnočního draka v Horní Cerekvi! Konečně jsme se mohli pořádně najíst, Ostrožáci u grilu už měli sice skoro všechna masíčka dogrilovaná a spotřebovaná, ale za rohem na stánku dělali spolehlivě naprosto nepřekonatelné langoše všeho druhu! A pak přišla diskotéka. Rozsah hudebních žánrů byl velmi široký, zřejmě každý jednotlivec si mohl najít tu svou skladbu. Nevím, kolik nás tam bylo, ale není vyloučeno, že DJ hrál fakt pro každého jednu písničku, protože celá produkce skončila až někdy o půl čtvrté. I my, kteří jsme šli spočinout na své karimatky dřív, jsme si to užili až do konce a zdály se nám velmi rytmické sny.

David – Soukromé fotoalbum 😉

Ráno zase začalo poradou kapitánů, pochopila jsem, že hlavním bodem byla kompletace startovního pole (zřejmě se počítá s tím, že ne všechny týmy budou po protrsané noci zcela v kondici). S kapitány v zádech jsem si u okénka kupovala snídaňový čaj a rohlík se salámem (skvělý ostrožácký servis!), a tak jsem mohla slyšet pevný hlas našeho kapitána Radima: “My jedeme všechno beze změn!“ A  jak řekl, tak se stalo.

Zonerama – Dragonclub Brno – Tomáš Černý

Na řadě byla pětistovka, většinou ne úplně oblíbená trať, protože v podstatě dlóóóuhá dvoustovka. A jak jsme se s tím porovnali? Náš dvacítkový mix si vydobyl druhé místo. Hned za maďarským týmem. Třetí byl Sokol Předměřice. Open na malé lodi sice předjel ONV-BOX, ale před něj se dostali Nymburáci a Maďaři. Takže třetí! Kategorií women jsme to trochu dorovnali/y, rychlejší nebyl nikdo! Na druhém místě dojely Maďarky, na třetím Slovenky. A desítkový mix? Makal, bojoval, tvrdil i finišoval, ale tentokrát to stačilo jen na 6. místo.

Poslední tratí byl dvoukilák na dvacítkové lodi. My jsme měli zase postavený mix. Celou dobu to vypadalo nadějně, máme natrénováno, ale ve výsledku nám medailové místo upláchlo o pověstný dračí fousek. Skončili jsme čtvrtí za Dunai Sárkányok Vác, ONV-BOX a RK Dragons. Škoda, škoda.

Tak to bychom měli. Mistrovství Moravy. Jo, nesmíme zapomenout, do závodu se zapojili i naši junioři. Zatím sice nevytvořili samostatnou posádku, ale jsou nadějní! Anička, Nelča P. a Franta zabojovali ve spojeném týmu Kotvy Force a dopadli velmi dobře! Na malé lodi si na tratích 200 m a 500 m vyjeli 3. místa, na 1 kilometru byli čtvrtí. Na standardní lodi ovšem následovalo vítězství, a to na všech tratích! Velká gratulace! (Nutno podotknout, že se Nelča kromě pádlování ještě vysilovala bubnováním našim dospělým posádkám!)

Šárka – Soukromé fotoalbum 😉

V Dragonclubu tedy máme mistryně Moravy. (Kdyby toto mistrovství nemělo ten mezinárodní rozměr, měli bychom i mistry!) Když jsme v sobotní noci seděli pod hvězdami a pozorovali Perseidy, s každou padající hvězdou jsme si mohli přát, abychom se posouvali dál. V Evropě, protože na začátku září jedeme na Mistrovství Evropy do italské Ravenny, i na republikovém žebříčku, protože Mistrovství republiky v Račicích následuje. Ne že bychom spoléhali jenom na to, pracujeme na sobě, trénujeme, čeká nás další soustředění, ale třeba by ty létavice… Jé, padá hvězda – přej si něco!